تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
0

کسر از کالا برگ به چه صورتی است؟

  • کد خبر : 10496
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کسر از کالا برگ به چه صورتی است؟

به گزارش اصناف شهر، در طرح کالابرگ الکترونیک که از خردادماه سال گذشته اجرا درآمده است، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده و در سبد غذایی این طرح تعریف شده است؛

طرحی که هفت دهک اول درآمدی پیش از اجرای طرح فجرانه، در صورت رعایت شرطی مشمول دریافت یارانه تشویقی می‌شدند و اگر ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

اما در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه از ۱۸ بهمن‌ماه در حال اجراست، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

اعتبار جدید با عنوان یارانه فجرانه (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی است و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

شهروند خبرنگاری سوال کرده نحوه محاسبه کالا برگ به چه صورت است که مبلغی هم از حساب شخصی کسر می شود.

متن پیام شهروند:

باعرض سلام موضوعی درموردپرداخت کالابرگ پیش آمده که گفتم با شما در میان بزارم تا درصورت امکان پیگیری کنید. طی دومرحله گذشته که من باکالابرگ خریدکردم هربارمبلغی ازکالا برگ کسرشد؛ برای چهارنفره؛ سری قبل حدود ۴۰۰۰۰ واین دوره ۲۲۰۰۰ تومان است

برای چهارنفره باید ۸۸۰۰۰۰ وبرای یک نفره ۲۲۰۰۰۰ که به ترتیب برای چهارنفره ۸۵۷۸۰۰ و برای یک نفره ۲۱۴۴۵۰ تومان پرداخت شده والباقی ازحساب شخصی کم شده می‌خواستم بدانم این تفاوت حساب کجا می‌رود و اگر برای همه اتفاق بیوفتد مبلغ زیادی میشود. یک موقع کلاهبرداری نباشد. باتشکر

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=10496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.