تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

گرانی نان به گلستان رسید| چرا وزیر کشور افزایش قیمت نان را تکذیب کرد؟

  • کد خبر : 7465
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
گرانی نان به گلستان رسید| چرا وزیر کشور افزایش قیمت نان را تکذیب کرد؟

در حالی که اخیرا نان در برخی استان‌های کشور گران شده است، وزیر کشور دیروز ادعا کرد که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد!

به گزارش اصناف شهر، برخلاف ادعای وزیر کشور، در روز‌های گذشته نان در برخی شهر‌ها گران شده است. محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد ۴ هزار تومان خواهد بود.

به نوشته یکی از خبرگزاری ها، هم‌چنین محمد دهنوی معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی استاندار گلستان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سهمیه نانوایی‌های سوپرآزادی که تخلف کرده بودند، گفت: تصمیم گرفتیم سهمیه نانوایی‌های متخلف را در اسرع وقت باطل کنیم و روند باطل شدن جواز آنان را سرعت بدهیم. بیش از ۳۰ نانوایی سوپر آزاد متخلف در استان شناسایی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود عدد نانوایی‌های متخلف به ۵۰ عدد برسد و جواز فعالیت همه آن‌ها در آینده نزدیک باطل خواهد شد.

این مقام مسئول عدم خرید آرد توسط نانوایی‌های سوپر آزاد از طریق سامانه آرد غله و فروش نان با قیمت بالاتر از قیمت مصوب سوپرآزاد‌ها را عمده تخلف نانوایی‌های متخلف سوپرآزاد در سطح استان اعلام کرد و گفت: در جلسه اخیر شورای آرد و نان آخرین وضعیت صفوف نانوایی‌ها، سهمیه تخصیص آرد شهرستان‌ها، میزان مصرف هر شهرستان و میزان رضایت‌مندی مردم از نان تولید شده بررسی شد.

همچنین اخیرا روزنامه ای از گرانی نان در ۱۳ استان خبر داده بود و نوشت: در خبر‌ها به نقل از سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان داشتیم که اختیار تغییر قیمت نان به استان‌ها واگذار شده است. در برخی استان‌ها هم تغییراتی اعمال شده تغییراتی که به گفته مسئولان در راستای بهبود اقتصاد نانوا جلوگیری از قیمت گذاری خودسرانه و کم فروشی شکل گرفته است در گفتگوی ویژه خبری کم و کیف تغییرات قیمتی نان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین یکی دیگر از خبرگزاریها نوشته بود: گران شدن نان از استان خراسان رضوی شروع شده است و بناست در سایر استان‌ها هم قیمت نان گران شود. نان قوت غالب مردم است با اینکه بارها اعلام شد قیمت نان افزایش پیدا نمی‌کند. این افزایش قیمت آن هم کالایی که خرید روزمره است موجب افزایش قیمتها و خدمات و کالاها می شود. هیأت محترم دولت لطفا در تصمیم‌گیری گران شدن نان تجدید نظر گردد.

معلوم نیست اگر دولت به ادعای وزیر کشور برنامه‌ای برای گرانی نان ندارد، این افزایش قیمت‌ها با تصمیم چه کسی گرفته می شود؟ آیا نان هم به صورت خودسر گران می‌شود؟!

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7465

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.