تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
4

گلوگاه تامين مواد اوليه در قرق تامين کنندگان داخلي/ گراني مواد اوليه و دست به دست شدن آن توان رقابت را از کارگاه هاي کوچک گرفته است

  • کد خبر : 1121
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
گلوگاه تامين مواد اوليه در قرق تامين کنندگان داخلي/ گراني مواد اوليه و دست به دست شدن آن توان رقابت را از کارگاه هاي کوچک گرفته است

رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران در لزوم نظارت بر جريان تامين مواد اوليه گفت: تهيه مواد اوليه اين روزها سخت و گران شده است. تامين کنندگان داخلي از يک سو با در دست داشتن مواد و تاسيس شرکت هاي اقماري تحت نظارت خودشان و از سوي ديگر با در اختيار گذاشتن مواد به دلالان، گلوگاه تامين و تهيه مواد اوليه را در دست گرفته اند.

به گزارش اصناف شهر، عليرضا عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران بيان داشت: با توجه به اينکه پروسه فعاليت واحدهاي درودگران به سه بخش تامين، توليد و توزيع اختصاص مي يابد مهمترين بخش مربوط به تامين مواد اوليه است که از دو کانال، تامين کنندگان داخلي و واردات تهيه مي شود.

عباسي تصريح کرد: سازمان هاي نظارتي بايد بر حوزه تامين کنندگان و چگونگي روند توزيع منابع مواد اوليه نظارت داشته باشند. توليدکنندگان به لحاظ تهيه مواد اوليه روزهاي تلخ و اسف باري را مي گذراند. گراني از سويي و چند دست شدن مواد اوليه از سوي ديگر، توان رقابت را از کارگاه ها کوچک که با هزاران اميد دست به توليد زده و مشتاق فعاليت هستند گرفته است.

وي افزود: مگر نه اين که دائم تاکيد بر توليد داخلي است. در شرايط کنوني کدام توليدکننده اميد دارد که بتواند فعاليت خود را ادامه دهد. وقتي مواد اوليه در دست دلالاني است که قيمت تعيين مي کنند و به صورت جيره بندي مواد اوليه را به توليدکننده مي دهند راه توليد را مي بندد و بازار را به گراني عادت مي دهد.

عباسي با ابراز ناخشنودي از رويه موجود براي تهيه مواد اوليه مورد نياز صنف گفت: واردکنندگان مواد اوليه نيز به نوعي با تامين کنندگان مواد اوليه داخلي دست در دست هم دارند و قيمت مواد اوليه را بقدري افزايش داده اند که فقط در اين مسير توليدکننده و مصرف کننده نهايي بزرگترين زيان را مي بيند.

وي ادامه داد: تامين‎کنندگان مواد اوليه در برخي مواقع مواد را به مزايده گذاشته و تا هر کسي که بيشتر خريداري کند به او بدهند. آيا اين نوع مديريت صحيح؟ تامين کننده حق چنين اقدامي را ندارد. او بنا به مصالح کشور بايد هر آنچه مي تواند به همه توليدکنندگان اختصاص دهد. با اين نظام توزيع مواد اوليه، بسياري از توليدکنندگان از حوزه توليد خارج شده و بيکار مي شوند.

عباسي تاکيد کرد: متاسفانه اين روند در تمامي کالاها در کشور جريان دارد و بخشي از گراني ها به اين دليل است. ما در خصوص تامين ام دي اف- فوم، پارچه، اسفنج و تمامي مواد مورد نياز مشکلات فوق را داريم .

رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان در خصوص راه اندازي آزمايشي سامانه مديريت کالاهاي واسطه اي و نهايي از سوي وزير صمت براي کنترل مشکلات فوق گفت: براساس مشکلات فوق بتازگي وزير صمت اقدام به راه اندازي سامانه اي در خصوص مديريت کالاهاي واسطه اي و نهايي نموده و در نظر است ابتدا به طور آزمايشي اجرا و در صورت موفقيت در خصوص تمامي بخش هاي اقتصادي بکار بندد. اميد داريم هر چه زودتر گره هاي توليد باز شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.