تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
1

گوشت و برنج گران شد/ مسئولین: افزایش قیمت غیرقانونی است

  • کد خبر : 3424
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
گوشت و برنج گران شد/ مسئولین: افزایش قیمت غیرقانونی است

با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، قیمت ۴ قلم از کالا‌های اساسی افزایش یافت.

به گزارش اصناف شهر، طبق گفته وزیر کشور هیچ کالایی غیر از کالا‌های اعلام نشده نمی‌توانند افزایش قیمت پیدا کنند و بهانه‌ای برای گران کردن اجناس پذیرفته نیست.

اما در بازار بیرجند، گوشت قرمز و برنج افزایش قیمت داشته و فروشندگان دلایل مختلفی را برای گران شدن این اقلام مطرح می‌کنند.

عزیزی یکی از شهروندان بیرجندی گفت: کیسه برنج پاکستانی ۲۸۰ هزار تومان بوده است که الان تا ۳۷۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

یکی از فروشندگان برنج نیز گفت: گفته می‌شود به دلیل افزایش کرایه خودرو‌های حامل برنج از چابهار، قیمت برنج نیز افزایش پیدا کرده است و این یعنی تأثیر کرایه‌ها بر قیمت اقلام اساسی.

موسوی یکی از شهروندان حاضر در قصابی نیز گفت: با قیمت جدید گوشت اقشار متوسط نمی‌توانند گوشت تهیه کنند؛ قصابان هم افزایش قیمت‌ها را عادی می‌دانند و می‌گویند با اجازه اتحادیه این کار را انجام داده ایم.

یکی از قصابان گفت: به اتحادیه اعلام کرده ایم که با قیمت قبل نمی‌توانیم کشتار انجام دهیم و اتحادیه همراهی کرد تا بتوانیم افزایش قیمت داشته باشیم.
گرانی ها سوء استفاده از بازار است

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گران شدن برنج یک سوء استفاده از بازار است و ارتباطی با طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ندارد.

او گفت: اگر کسی بخواهد از بازار سوء استفاده کند و قیمت‌ها را بدون دلیل و بدون مجوز قانونی بالا ببرد، با او برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

جعفری گفت: تناسب عرضه و تقاضا در بازار گوشت قرمز بسیار تعیین کننده است و اگر رفتار‌های هیجانی مردم در خرید کنترل شود، قیمت‌ها نیز کنترل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نظارت‌های شدیدی در بازار وجود دارد و با افزایش جرایم و تشدید نظارت‌ها می‌توان بازار را کنترل کرد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.