تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3

۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

  • کد خبر : 8376
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاکنون ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و امیدواریم مابقی طبق وعده مسئولان تا پایان مهر تسویه شود.

به گزارش اصناف شهر، آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

هاشمی از پرداخت ۱۰ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: با احتساب پرداخت اخیر ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و امیدواریم ۳۵ همت باقی مانده تا پایان مهر تسویه شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشت در استان های سردسیر در حال انجام است، افزود: اکنون در استان های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل کشت گندم در حال انجام است که بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی انتظار می رود که میزان خرید و تولید گندم در سال زراعی جدید خوب باشد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیر کشت گندم آبی و دیم به بالای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد. همچنین از کشاورزان تقاضا داریم که نسبت به کشت قراردادی اقدام کنند تا در خصوص تامین بذر،کود و بیمه مشکل نقدینگی شان حل شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.