تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
7

تعیین نرخ ارز و وضعیت خدمات پروازی دو مساله مهم برای برقراری حج عمره

  • کد خبر : 8105
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
تعیین نرخ ارز و وضعیت خدمات پروازی دو مساله مهم برای برقراری حج عمره

نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برگزار و آخرین اقدامات صورت گرفته برای از سرگیری سفر‌های عمره بررسی شد.

به گزارش اصناف شهر، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین نواب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پیام رهبر کبیر انقلاب به مناسبت آغاز این هفته اشاره کرد و با بیان این که دفاع مقدس به بیان امام راحل (ره) ویژگی‌های مثبت فروانی برای کشور داشت، گفت: هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم.

ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از ملت ایران در نه معنی دار به فراخوان‌های دشمن شادکن گفت: باید از مردم فهیم ایران هم قدردانی کرد که با دشمن شناسی و همراهی نکردن با آنها، بر تحکیم و انسجام ملی با دولتمردان در حفظ آرامش در کشور مُهر تایید زدند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر این که باید بهترین شرایط برای اعزام زائران ایرانی به عمره فراهم شود، از معاونت‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست بررسی‌های کارشناسی و دقیقی را در حوزه‌های مختلف انجام دهند تا منطقی‌ترین تصمیم برای از سرگیری سفر‌های عمره اتخاذ شود.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای از سرگیری سفر‌های عمره گفت: برای نهایی کردن این تصمیم در حال رایزنی و انجام مذاکرات با بخش‌های مختلف هستیم تا بتوانیم بهترین شرایط را برای اعزام زائران فراهم کنیم.

وی برگزاری نشست با بانک مرکزی برای تعیین وضعیت ارز را یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در این خصوص دانست و گفت: بزودی نشستی را با بانک مرکزی برای تفاهم و جمع بندی نهایی در مورد نرخ ارز سفرعمره خواهیم داشت.

غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت نیز در گزارش خود از آخرین وضعیت پیگیری امور مربوط به سفرعمره گفت: تعیین نرخ ارز و مشخص شدن نحوه ارائه خدمات پروازی و قیمت متعادل آن از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار برای تصمیم گیری در این مورد است که در حال رایزنی برای نهایی کردن آن‌ها هستیم.

وی با بیان این که طبیعی است برخی نرخ‌ها نسبت به آخرین عمره در سال ۱۳۹۴ تغییر کرده باشد، گفت: در حال بررسی هستیم تا بتوانیم شرایط را برای نهایی کردن این تصمیم اتخاذ کنیم.

در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر و دیگربخش‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.