تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
10

روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ادامه دارد

  • کد خبر : 482
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ادامه دارد
با وجود افزایش رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی تهران؛ روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ادامه دارد

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور طی مدت ۱۲ تا ۲۰ مرداد به ۳۸٫۴۷ درصد رسید این در حالی است که این درصد در هفته گذشته۳۸٫۸۹ بوده است. بر این اساس روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همچنان کاهشی و در پایین ترین سطح از آمارهای یک سال گذشته است.

اصناف شهر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس آمار هفتگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، (۱۲تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰) رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به طور متوسط در کشور ۳۸٫۴۷ بوده و یزدی‌ها کمترین رعایت و مردم زنجان بیشترین رعایت را کردند. این آمار در تهران برابر با ۴۴٫۴۶ بوده که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.
رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی نیز به طور متوسط در کشور برابر با ۵۹٫۹۵ درصد بوده که نسبت به هفته قبل افزایش داشته و درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی به طور متوسط به عدد ۵۶٫۱ رسیده است.

در هفته مذکور، کارگاه‌ها و صنایع کوچک ۷ هزار و ۷۲۵ مورد اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند. این آمار در حوزه کشاورزی، دامپروری و معادن، ۴۰۷، در صنایع تولیدی، نفت، گاز، انرژی و سایر ۳۲۴، در مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی ۱۴۵ و در صنایع ساخت و ساز ۴۹ مورد بوده است که تمامی این آمارها نسبت به هفته گذشته افزایشی است.

همچنین سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها با بیش از ۸ هزار مورد، مشمول بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی در گروه اماکن عمومی شدند و پس از آن، ۳ هزار و ۴۷۸نانوایی، یک هزار و ۵۵۳رستوران، ۵۸۰فروشگاه زنجیره‌ای، ۵۴۳بانک،۴۳۴ مرکز ورزشی، ۴۰۹مطب، ۳۶۹اداره و سازمان، ۳۱۹تالار‌پذیرایی، ۳۰۰ آرامستان، ۲۹۱ پاساژ، ۲۸۲اماکن متبرکه و مسجد، ۲۷۷پیشخوان و پلیس+۱۰ ، ۲۱۸پایانه مسافربری درون شهری (شامل مترو، تاکسی و اتوبوس) و تنها ۲۰۲ داروخانه اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شدند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.