تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0

کشف ۴۳۶ فقره سرقت احشام به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

  • کد خبر : 9670
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کشف ۴۳۶ فقره سرقت احشام به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

سردار حسن شجاعی نسب عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سرقت امروزه یکی از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی است که سبب ایجاد احساس نا امنی و دغدغه در شهروندان می‌شود و یکی از وظایف انتظامی هم شناسایی و مقابله با سارقین است.

به گزارش اصناف شهر، سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته سرقت‌های متعددی از احشام در شهرستان‌های استان اتفاق افتاده است، افزود: انجام این سرقت‌های برنامه‌ریزی شده نشانگر آن بود که گروهی این سرقت‌های را انجام و اموال شهروندان را سرقت می‌کنند.

به گفته وی بعد از انجام بررسی‌های لازم در این خصوص و برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و عملیاتی با هماهنگی مرجع قضائی به ویژه با حمایت‌های دادستان بعد از دو ماه تلاش، رزمندگان پلیس آگاهی و انتظامی موفق شدند سارقین را لحظاتی بعد از سرقت با غافلگیری در یکی از روستاهای سربیشه دستگیر کنند.

وی بیان کرد: در این ارتباط پنج نفر از سارقین که با استفاده از خودروهای تیزرو اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: این سارقین در شهرستان‌های بیرجند، قائنات، سربیشه، سرایان و خوسف با برنامه‌ریزی که در این زمینه انجام داده بودند، در چند ماه گذشته اقدام به سرقت احشام کرده بودند.

شجاعی نسب افزود: سارقین گوشت احشام سرقت شده را به مال‌خرها می‌فروختند که در این ارتباط پنج مال‌خر هم دستگیر شدند و این ۱۰ نفر به مرجع قضائی تحویل شدند.

به گفته وی پنج سارق دستگیر شده در ۷۳ پرونده با سرقت ۴۳۶ فقره احشام به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نقش داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۴ طرح مقابله با سرقت را در استان اجرا کرده‌ایم و بیش از هزار متهم در این زمینه دستگیر شده‌اند که منجر به کشف هزار و ۵۲۰ پرونده سرقت شده است.

شجاعی نسب با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سرقت‌ها کشف شده‌اند، تصریح کرد: ۴۶ باند حرفه‌ای سرقت از ابتدای سال جاری شناسایی و افراد آن دستگیر شده‌اند که باند سرقت احشام یکی از آنها است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۸۳ دستگاه گوشی سرقتی از استان‌های دیگر و هفت دستگاه موتور سیکلت آپاچی سرقتی از دیگر استان‌ها که در حال توزیع در خراسان جنوبی بود هم کشف شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در قالب اجرای هفت طرح مقابله با مال‌خرها ۲۵۹ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

شجاعی نسب با بیان اینکه ۲۰۰ جلسه قرارگاه مقابله با سرقت، ۹۲ جلسه در استانداری و فرمانداری‌ها و ۱۵۲ جلسه هم در این ارتباط با نهادها و سازمان‌های مربوط برگزار شده است، گفت: در ارتباط با محکومان متواری هم ۱۰ طرح برگزار شده و با همکاری مرجع قضائی در این زمینه ۱۱۳ نفر دستگیر و به زندان برگردانده شده‌اند.

وی کنترل سارقین در اجتماع را از دیگر وظایف انتظامی اعلام کرد و ادامه داد: در این ارتباط هم ۱۰ طرح اجرا و ۲۶ هزار و ۶۳ نفر محکومی که در گذشته سرقت کرده‌اند را تحت نظارت قرار داده‌ایم.

شجاعی نسب تصریح کرد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۱۲۷ سارق در استان دستگیر شده‌اند و مردم برای پیشگیری از وقوع سرقت باید مراقب اموال خود باشند.

به گفته وی مردم از طریق سامانه ۱۱۰ و حضوری می‌توانند اطلاعات خود را در این خصوص در اختیار همکاران ما قرار دهند تا آنها با تلاش شبانه روزی موجبات امنیت هم استانی‌ها را فراهم کنند.

شایان ذکر است که یکی از مالباختگان هم با تشکر از اقدامات انتظامی استان برای دستگیری سارقین احشام، از مراجع قضائی خواست با برخورد شدید با سارقین دستگیر شده، اموال مالباختگان را به آنها برگردانند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.