تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
11

هشدار سفیر اوکراین به مقامات آلمان

  • کد خبر : 1104
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۴۸
هشدار سفیر اوکراین به مقامات آلمان
در پی افزایش تنش میان آلمان و اوکراین بعد از استفاده کی‌یف از پهپاد‌های ترکیه‌ای، سفیر این کشور در برلین بیانیه‌ تندی علیه مقامات آلمان منتشر کرد.

به گزارش اصناف شهر  به نقل از خبرگزاری اوکرینفورم، «اندریه ملنیک» سفیر اوکراین در آلمان در پی ابراز نگرانی برلین از استفاده کی‌یف از پهپاد‌های ترکیه‌ای بیرق‌دار در منطقه دونباس بیانیه تندی را منتشر کرد که موجب افزایش نزاع میان این دو کشور شده است.

او در ادامه افزود: اوکراین هشدار وزارت خارجه آلمان در خصوص استفاده از پهپاد‌های بیرق‌دار را رد می‌کند چرا که کی‎یف حق دفاع از خود را دارد.

سفیر اوکراین مدعی شد: زمانی که سلاح‌های سنگین روسیه به روی مردم ما گشوده شد ما باید توان مقابله با آن را داشته باشیم.

ملنیک با سخنانی تند خطاب به مقامات آلمان گفت: اوکراین از دولت آلمان می‌خواهد به جای ابراز نگرانی از وضعیت سرزمین‌های اشغال شده تلاش‌های خود را به عنوان یک میانجی برای برگزاری چهارمین اجلاس سران نرماندی در برلین طبق توافق دو چندان کند.

پیش از این سخنگوی دولت آلمان در مورد حمله پهپادی روز چهارشنبه به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین اعلام کرده بود همه طرف‌ها از هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌کنند که طبق توافق مینسک تنها برای سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر گرفته شده است. دولت آلمان از همه طرف‌ها خواست تا افزایش تنش در این منطقه را متوقف کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.