تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
4

فعالیت ۳۳۸۳ مدرسه هیأت امنایی در کشور/ ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس هیأت امنایی

  • کد خبر : 5086
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
فعالیت ۳۳۸۳ مدرسه هیأت امنایی در کشور/ ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس هیأت امنایی
مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در 3383 مدرسه هیأت امنایی به تحصیل می‌پردازند.

هادی عابدی مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در ۳۳۸۳ مدرسه هیأت امنایی به تحصیل می‌پردازند.

وی به عملکرد کیفی مدارس هیأت امنایی در مسابقات فرهنگی، ورزشی و المپیادها در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ دانش‌آموز رتبه‌های اول تا سوم کشوری در مسابقات ورزشی، ۱۱۳۶ دانش‌آموز رتبه‌های اول تا سوم کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، ۳۸۴ دانش‌آموز رتبه‌های اول تا سوم کشوری در المپیادها و ۱۱۶ دانش‌آمور رتبه‌های اول تا سیوم کشوری در جشنواره‌های مختلف را کسب کردند.

عابدی به عملکرد کیفی آموزشی مدارس هیأت امنایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: ۶۳ هزار و ۴۱۷ دانش‌آموز در این سال تحصیلی کنکوری بودند که تعداد ۱۱۱۷ نفر رتبه زیر هزار کسب کردند و ۲۰ هزار نفر در دانشگاه دولتی پذیرفته شدند.

وی افزود: از دانش‌آموزان مدارس هیأت امنایی، ۴۴۷۶ نفر در مدارس سمپاد و ۱۳ هزار و ۶۵۳ نفر در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شدند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در مدارس هیأت امنایی چیزی به عنوان شهریه نداریم، گفت: برای اجرای برنامه‌های مصوب در هیچ مدرسه دولتی از جمله مدرسه هیأت امنایی مبلغی را دریافت نمی‌کنیم.

قرار است مدارس هیأت امنایی به صورت مدارس هیأت امنایی غیرانتفاعی فعالیت کنند یعنی هزینه‌های فوق برنامه‌ توسط یک سری از حامیان تأمین شود. حامیانی مثل خیرین، مؤسسات نیکوکاری، گروه‌های جهادی، انقلابی و مذهبی و ظرفیت‌هایی که در هر محله وجود دارد. این موضوع در دست پیگیری در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.