تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5
فرماندار کرج تأکید کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر برای مطالبه‌گری مسائل اولویت‌دار شهرها

  • کد خبر : 6552
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
لزوم تشکیل اتاق فکر برای مطالبه‌گری مسائل اولویت‌دار شهرها
کرج- سرپرست فرمانداری کرج گفت: تشکیل اتاق فکر در این شهرستان برای مطالبه‌گری مسائل اولویت‌دار شهرها ضروری است.

به گزارش خبرشهر، کاوه حدادپور صبح چهارشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان کرج که به میزبانی و با حضور مهاجری رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج و اعضای شوراهای شهرهای اقماری کرج در محل ساختمان این شورا برگزار شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرهای شهرستان کرج اظهار داشت: قانون واضح و مشخص در حوزه شورای شهرستان تکالیف را مشخص نموده است اما اینکه مردم نسبت به وظایف شوراهای شهرستان آگاهی و اطلاعات کافی ندارد یکی از نقاط ضعف است امروز آنقدر که در فرایند انتخاب شهردار و اعضای شوراهای اسلامی شهرها مردم شناخت دارند در حوزه شوراهای شهرستانی این موضوع مغفول مانده است و این روند کار را سخت می‌کند زیر مردم مطالباتی دارند از شوراهای شهرستان که در حیطه اختیارات این حوزه نیست.

وی با اشاره به نقش شوراهای شهرستان در تقویت و ایجاد بسترهای توسعه شهرستان گفت: مسائل مربوط به شوراها باید با افق دید کلان‌تری مورد توجه قرار بگیرد و برای توسعه ساختاری شهرستان تصمیم گیری و تصمیم سازی شود چرا که مسئولان شهری خود بi طور مستقیم متولی پیگیری مسائل اولویت دار شهری هستند و وظایف شورای شهرستان وسیع‌تر از موضوعات محدود به مدیریت بارش و سیلاب و.. است.

تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج

سرپرست فرمانداری کرج با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان عصاره‌ای از منتخبین مردم در این نهاد هستند، گفت: تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج بمنظور بررسی مسائل اولویت دار شهرستان و شهرهای پیرامونی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: عمده مسائل طرح شده از سوی اعضای شورای شهرستان موضوعاتی مرتبط با شهر بود و نه شهرستان و دستگاه‌ها مکلف به پاسخگویی در زمینه کم کاری‌های صورت گرفته شأن هستند.

حدادپور با اشاره به بازدید امروز از ساختمان شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: خوشبختانه ساختمان در شأن شورای شهرستان پیش بینی شده است و با کمک و شهرداری‌ها نسبت به تجهیز و تکمیل این ساختمان بنحوی که فرایند خدمت رسانی به مردم را تسهیل بخشد اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

طرح جامع و تفصیلی شهرهای اقماری کرج بازنگری می‌شود

وی در خصوص ضرورت پیگیری و بازنگری طرح تفصیلی شهرها نیز گفت: استان البرز شهرستان‌های متراکمی دارد و شهرهای آن در هم تنیده شده‌اند و توجه به پیوست زیرساختی و منابع انسانی باید در توسعه شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار البرز با اشاره به اینکه تمامی نکات طرح شده از سوی منتخبین شوراهای شهرها به صورت مکتوب از دستگاه‌هایی که کم کاری داشته و همکاری نداشته‌اند پیگیری می‌شود، افزود: بزودی در جلسه ویژه‌ای با حضور افضلی معاون امور عمرانی استانداری البرز نیز ضمن طرح مسائل مربوط به هر شهر راهکارهای مناسب برای اجرای طرح تفصیلی شهرها اتخاذ خواهد شد.

عمده مسائل منتخبین شورای اسلامی شهرستان کرج

در ابتدای این جلسه که ۲ ساعت به طول انجامید موضوعات اساسی یکایک شهرهای اقماری شهرستان کرج از سوی منتخبین مردم مطرح شد. ساماندهی املاک و اراضی اوقافی، پیگیری وضعیت ایستگاه مترو کمالشهر در محدوده زیر گذر بهشت سکینه، تعیین تکلیف املاک مجاور این مکان، رفع مسائل مربوط به حرایم شهرها، رسیدگی به وضعیت آب‌های سطحی و فاضلاب‌های شهری، پیش بینی برای استقرار ادارات در شهرستان‌ها، ساماندهی کمربندی محمدشهر بمنظور خروج از گره ترافیکی، پیش بینی طرح جامع تفصیلی برای شهرها، رسیدگی به مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها، تعیین تکلیف املاک خارج از بافت، ساماندهی ساخت و سازهای روستایی در محور کرج –کندوان و تعیین تکلیف وضعیت ترافیک این محدوده در ایام تعطیلات و… گزیده‌ای از موضوعات طرح شده در این نشست بود.

شورای اسلامی شهرستان کرج ۱۱ عضو دارد

حسین مهاجری، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج نیز در ابتدای این جلسه ترکیب این شورا را تشریح کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهرستان کرج بعد از ابطال انتخابات شهرهای گرمدره و ماهدشت، ۱۱ نفر و از هر شهر دو نفر عضو هستند که در جلسات مستمر و ماهیانه با دعوت از مدیران استان و شهرستان مسائل مربوط به شهرهای مختلف را مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهند.

وی در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام معاون استاندار برای حضور در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: بخشی از مسائل اولویت دار شورای شهرستان زیر ساختی است و با حمایت مسئولان ارشد استان قابل پیگیری و مرتفع شدن می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج افزود: در شهرهای پیرامونی شهرستان کرج نیز موضوعات مهم شهری وجود دارد که علاوه بر پیگیری از سوی منتخبین مردم مدیران استانی نیز برای حل آنها باید همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.